Time Attendance Management System (iTAMS)

‘Contactless Card Access’ & Sistem Pengurusan Kedatangan (iTAMS)


Definasi Sistem Kedatangan iTAMS


iTAMS adalah sistem pengurusan kedatangan yang dibangunkan dengan menggunakan Teknologi internet/web berdasarkan dari panduan MAMPU untuk merekodkan kedatangan pegawai/kakitangan kerajaan. Ia digunakan bersama perakam waktu atau boleh diintegrasikan dengan sistem pintu bagi merekodkan kedatangan Masuk dan Keluar.

Pengguna boleh melihat dan mengemaskinikan rekod kehadiran untuk menjelaskan alasan
mengapa waktu masuk dan keluar tidak dipatuhi untuk pertimbangan pegawai penyelia secara atas talian.

Ciri-ciri Sistem Kedatangan (iTAMS)

1) Aplikasi ‘Web-based’ &‘Real time’ yg diakses oleh semua kakitangan dan pegawai Jabatan tanpa perlu dipasang di setiap komputer

2) Sistem Kedatangan berdasarkan Panduan MAMPU (Pekeliling Am Bil.01- Penggunaan Sistem Perakam Waktu Elektronik di Pej.Kerajaan)

3) Boleh meningkatkan tahap disiplin pegawai/kakitangan dan rasa kebertanggungjawaban kerana sistem boleh diakses dan dikemaskini sendiri.

4) Sistem Perakam Waktu/Kedatangan diintegrasikan dengan Sistem Pintu Masuk/Keluar yang telah sedia ada atau Perakam Biometrik(samada jenis HID ,CardKey P2000, Bosch ADC, MicroEngine ,Elid, Smarfid etc)

5) Mengawal pergerakan masuk dan keluar kakitangan dan pegawai dengan lebih cekap dan efektif kerana setiap ketidakpatuhan perlu dipohon untuk kelulusan secara on- line kepada pihak penyelia.

6) Boleh memantau,mengawas ,melihat dan mengeluarkan laporan waktu pergerakan masuk dan keluar pegawai/kakitangan secara elektronik







Ditulis oleh :FMZA
Untuk : One Touch Controls Sdn Bhd
Date : 11 March 2020
Email : one.touch.controls@gmail.com





Comments

Popular posts from this blog

4 Reasons Why You Need to upgrade Your Access Control System

Face Recognition Access Controls Technology

SECURITY ACCESS MANAGEMENT SYSTEM